اصول مهم بازاریابی تلفنی را بشناسید و آن را به کار بگیرید ؟
نوشته شده توسط : ساحل


اصول مهم بازاریابی تلفنی
اصول مهم بازاریابی تلفنی را بشناسید و آن را به کار بگیرید ؟
ارسال شده توسط: چنگیز قیاسی 28 فروردین 97 ساعت 17:19

اصول مهم بازاریابی تلفنی در دنیای امروز که اکثر بستگی ها در پیش درآمد با آن شروع می شود از نکات مهم و از اساس شروع یک معامعه کبیر است که همواره افراد کامیاب در ایجاد چنین ارتباطی موفق هستند .در پیوسته با میهن پست همراهش شوید.

بنابراین پیش از روشنگری بیشتر در مورد اصول مهم بازاریابی تلفنی باید گفت که بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی – اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به فرمایش تأمین مایحتاج و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. برای صریح شدن این تعریف باید بدواً واژگان مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را رسیدگی کرد.

اصول مهم بازاریابی تلفنی و جزئیات و سوال های پیرامون آن را البته باید متعلق به هایی پرسید که بازاریابی تلفنی را تجربه کرده اند این که آیا الی به حال هنگام بازاریابی تلفنی پرماسیدن بدی به شما دست داده است؟ آیا از اینکه پیشنهادتان موردقبول واقع نمی‌شود، ناراحت شده‌اید؟ آیا از کامیابی محدودتان ناامید شده‌اید؟

بنابراین پیشنهادات و یا بهتر بگوییم هشدارهای پایین نکاتی کاملا جدی و رسمی در ارتباط با اصول مهم بازاریابی تلفنی هستند که می‌توانند لذت پیشه را در شما از بین برده و فروشتان را به دست کم برسانند. بنابراین باید در بازاریابی تلفنی به نکاتی از قبیل موارد پایین توجهی اکید داشته باشد.

بازارابی تلفنی (۲)

مشتری را دک نکنید بلکه آن را به سوی خودتان جذب کنید: اغلب ما از کسانی که پافشاری می‌کنند و تمام مدت در مورد خودشان گفتگو می‌کنند، خوشمان نمی‌آیند. به بازاریابی خویش اندیشه کنید. آیا مدام در حال ارائه مصرانه اطلاعات در مورد خودتان یا محصول و خدماتتان هستید؟ این شغل ممکن است مشتریانتان را فراری دهد، درحالی‌که فقط کاری که باید سپریدن دهید این است که آن‌ها را به تو بکشید.

یکی از اصول مهم بازاریابی تلفنی این است که روی مایحتاج و دغدغه‌های مشتریان بالقوه‌تان تمرکز کنید و به آن‌ها چیزی توصیه کنید که می‌خواهند. شما به آن‌ها کمک می‌کنید، آن‌ها را به مشتری تبدیل می‌کنید و درآمد اکثریت به دست می‌آورید.

به سوال و درخواست مشتری پاسخ مکتوب ارائه ندهید: در نود درصد اوقات ارائه استجابت کتبی به استعلام مشتری به فروش منجر نمی‌شود. تلفن را بردارید و از سوالات آن شخص برای شروع مکالمه بهره‌گیری کنید با پرسیدن چند سوال اغلب می‌توانید دریابید که او چه اهداف و نیازهایی دارد و سپس راه‌حل خویش را به او شناسایی کنید.

در مشتریان انرژی ایجاد کنید: بازاریابی تلفنی به معنای آغاز مکالمه با مشتریان بالقوه، شناخت نیازهای آنان و کمک به آن‌ها در درک راه‌حل‌های پیشنهادی شماست. برای اینکه مشتریان اکثریت به دست آورید، به افراد بیشتری کمک کنید الی گونه محصول یا خدمات شما را درک کنند و مشتریان بالقوه‌تان را دلگرمی کنید الی با شما تماس بگیرند.

آیا نوع بازاریابی‌تان به شما کمک می‌کند تا مشتری بالقوه کافی به دست آورید و با آن‌ها گفتگو کنید؟ شما می‌توانید با یک پیام تبلیغاتی پسندیده و راهبرد آنلاین و آفلاین جریان متداومی از مشتریان خفته شایسته را برای خود ایجاد کنید.

خریدار را راستین نمی بینید زمانتان را هدر ندهید: هر چقدر هم که سیستم کاریتان خوب باشد، برخی مواقع می‌بینید که دارید با افرادی صحبت می‌کنید که یا نمی‌توانند از پس هزینه خدماتتان برآیند یا محصولات شما سودی برای آن‌ها ندارد. مکالماتی از این قبیل باعث هدر رفتن تقسیم زیادی از زمانتان می‌شود.

از دیگر نکات مهم اصول مهم بازاریابی تلفنی این است که از سوالات تعیین‌ کننده و پذیرش مشتری‌ها در طول ۳ دقیقه پیش درآمد مکالمه کاربرد کنید و ببینید که آیا فردی که پشت خط است، مشتری واقعی است یا خیر. اگر نبود، از او به خاطر هنگامیکه گذاشته تشکر کنید و به سراغ فرد دیگری بروید.

بازارابی تلفنی (۳)

قیمت فرآورده و یا خدماتتان را خیلی زود اعلام نکنید: زمانی که مشتریان بالقوه تماس می‌گیرند، احد از نخستین سوالاتی که می‌پرسند در مورد قیمت محصول یا خدمات است. اگر به سرعت به آن‌ها پاسخ دهید، احتمالا مکالمه به زودی واپسین،انجام می‌یابد و فروش را از دست خواهید داد؛ چون هنوز قیمت‌ها از عقیده آن‌ها معنایی ندارند.

زمانی که یک مشتری از شما قیمت می‌پرسد لغایت زمانی که کاملا متوجه نشده‌اید او چه چیزی می‌خواهد قیمت را اعلام نکنید. سپس قیمت را در قالب راه‌حل‌هایی ارزشمند و با کیفیت به او عنوان کنید.

هدف و ارزش از نگاه مشتریتان را مشخص کنید: شما کاملا از مزایای فرآورده و خدماتتان آگاه هستید؛ می‌خواهید که مشتریان خفته نیز این مزایا را کاملا متوجه شوند. برای اینکه به مشتریان کمک کنید تا ارزشی را که برپایی کرده‌اید درک کنند، از آن‌ها بخواهید الی چیزی را که می‌خواهند، تعریف و آنچه را که برایشان ارزش دارد، مشخص کنند.

بیراه نروید و خیلی زیاد گفتگو نکنید: شما از زیروبم محصولاتتان با تازه هستید؛ می‌توانید ساعت‌ها در باره آن‌ها، فرآیند کاریتان، ویژگی‌ها و مزایای محصولات گفتگو کنید. این کار را نکنید. شما با این پیشه حوصله مشتری را راز می‌برید و پروا او را از دست می‌دهید، به خصوص اگر بازاریابی‌تان از گونه تلفنی باشد.

هر سررسید که با یک مشتری تماس می‌گیری یا احد از مشتریان نهفته با شما تماس می‌گیرد، متعلق به تماس برای درک نیازهای مشتری کاربرد کنید. سوال بپرسید. فرمان دهید آن‌ها گفتگو کنند تا شما اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید.

اصول فروش تلفنی

فراموش نکنید که شما باید به مشتریتان تقاضا فروش بدهید: اگر می‌خواهید ملت محصولات یا خدماتتان را بخرند، باید از آن‌ها درخواست کنید. به عقیده مشخص می‌آید؛ ولی بازاریاب‌های تلفنی معمولا منتظر می‌مانند تا مشتری علاقه‌اش به خرید را عنوان کند.

بازارابی تلفنی (۱)

چرا این پیشه را می‌کنیم؟ شما لغایت زمانی که اعتمادبه‌نفس کافی در گویه تکنیک‌های فروش تلفنی را کسب نکنید، از شنیدن پذیرش رد در ازای تقاضا فروشتان می‌ترسید. برای همین است که معمولا در ازای این پیشه تنها به ذکر ویژگی‌ها و مزایای فرآورده یا خدمات می‌پردازید.

اگر با مشتریان نهفته و مناسبی صحبت کنید، شایستن اینکه از شما خرید کنند زیاد بسیار است. به آن‌ها کمک کنید لغایت ارزش مدنظرشان را مشخص و سپس خرید را نهایی کنید.

در مکالمه هدفتان دریافت جواب «بله» باشد: قصد اولیه شما این است که وقتی از مشتریان در مورد ثبت سفارش یا ثبت‌نام برای به کارگیری خدمات سوال می‌کنید، از آن‌ها پاسخ «بله» را اخذ کنید اگر یک الگو از پاسخ‌های مثبت جاسازی کنید، شانس شنیدن پاسخ مثبت را برای خویش افزایش داده‌اید.

اهداف آن‌ها را بررسی کنید و از آن‌ها بپرسید که دقیقا پیگیری چه چیزی هستند. راه‌حلی را هم که یافته‌اید رسیدگی کنید و از آن‌ها سوال کنید که آیا همان چیزی است که به دنبالش بودند یا خیر.





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: